Com a primer punt, definirem el que són les anomenades "webquest" introduint així, el concepte i ampliant-lo a mesura que l'anem comentant.
Una Webquest es defineix com un tipus d'activitat didàctica, la qual es podria comparar amb una investigació, tot i que aquesta té característiques úniques com: que és guiada, està composta per recursos que provenen de fonts d'Internet, promou la utilització d'habilitats cognitives superiors, promou el treball cooperatiu i l'autonomia dels alumnes, incloent-hi una evaluació composta.
1.En què consisteix?
Consisteix en un pensament creatiu o crític que impliqui la resolució de problemes, anàlisis, etc. Es construeix al voltant d'una tasca que provoca processos de pensaments superiors, la qual no només consisteix en contestar simples preguntes o reproduïr el que es troba a la pantalla.
Consisteix en un pensament creatiu o crític que impliqui la resolució de problemes, anàlisis, etc. Es construeix al voltant d'una tasca que provoca processos de pensaments superiors, la qual no només consisteix en contestar simples preguntes o reproduïr el que es troba a la pantalla.
2. Qui les utilitza?
Doncs són utilitzades per els professors com a recurs didàctic, ja que deixen desenvolupar perfectament les habilitats de fer servir la informació i el desenvolupament de competències relacionades amb la societat de la informació.
Doncs són utilitzades per els professors com a recurs didàctic, ja que deixen desenvolupar perfectament les habilitats de fer servir la informació i el desenvolupament de competències relacionades amb la societat de la informació.
3. A qui van adreçades?
Als alumnes de les escoles pertinents que vulguin fer ús d'aquest recurs.
Als alumnes de les escoles pertinents que vulguin fer ús d'aquest recurs.
4.Quina és la seva estructura:
Consta d'una introducció, segueix amb la tasca pertinent, després es dur a terme el procés, més tard els recursos, l'avaluació, i per acabar la conclusió i la cita d'autors.
Consta d'una introducció, segueix amb la tasca pertinent, després es dur a terme el procés, més tard els recursos, l'avaluació, i per acabar la conclusió i la cita d'autors.
5.Com es desenvolupa?
Com a principal punt el que primer necessitem es crear un lloc web per a poder ser construit com un editor HTML, un servei de blog o un processador de textos que pugui guardar arxius com una pàgina web.
Com a principal punt el que primer necessitem es crear un lloc web per a poder ser construit com un editor HTML, un servei de blog o un processador de textos que pugui guardar arxius com una pàgina web.
6.Tipus de Webquest:
·De curt termini (l'objectiu de la qual és l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o varies materies i que dura d'un a tres períodes de classe) i de llarg termini (l'objectiu de a qual és l'extensió i processament del coneixement que dura entre una setmana i un mes de classe).
·De curt termini (l'objectiu de la qual és l'adquisició i integració del coneixement d'un determinat contingut d'una o varies materies i que dura d'un a tres períodes de classe) i de llarg termini (l'objectiu de a qual és l'extensió i processament del coneixement que dura entre una setmana i un mes de classe).
7.Reflexió personal:
Sota el nostre punt de vista, creiem que una webquest és i seria un bon recurs per dur a terme en una escola, ja que com hem vist, promou la capacitat de resoldre problemes d'una manera diferent a la que estem acostumats a fer, fent que l'alumne integri millor els coneixements que ha d'adquirir a causa de promoure l'aprenentatge per descobriment, fent que l'alumne s'integri molt més en la tasca que ha de realitzar. És un bon mètode d'aprenentatge i un bon recurs a utilitzar.
8.Exemples de Webquest:
-->Videos referents al tema:
No hay comentarios:
Publicar un comentario