miércoles, 2 de junio de 2010

Hot potatoes


Les anomenades "Hot Potatoes" es definirien com un conjunts de sis eines d'autor, les quals et permeten elaborar exercicis interactius basats en pàgines Web de sis tipus bàsics, i estan desenvolupades per l'equip del University of Victoria CALL Laboratory Research and Development.

Parlem d'un pograma dissenyat per a fer possible la personalització de quasi totes les característiques de les pàgines,per tenint en compte que s'ha de disposar del progama "Java Script" o sabent el còdic de HTML,per a poder fer els canvis que es desitgin d'aquests exercicis o del mateix format de la pàgina.

L'interactivitat d'aquests exercicis s'aconsegueix mitjançant el "JavaScript" (utilitzant un còdic,fet amb un llenguatge anomenat JavaScript inventat per Netscape,per a fer alguna cosa en una determinada pàgina Web), on més endavant podrem publicar aquestes pàgines a un Servidor Web.

  • Com s'utilitza?

Primer hem d'agafar la informació editable de cada tipus d'exercici i guardar-la en un archiu específic de cada aplicació HP, on a partir d'aquest mateix, es generarà el document final interactiu en format HTML, i finalment questa pàgina es pujarà al servidor web. L'alumne no necessita tenir instal·lat, en el seu equip, el mateix programa de Hot Potatoes per a realitzar cada exercici, si no que només requereix accedir utilitzant un navegador com Internet Explorer 5.5 o un superior.

  • Utilització per els professors:
Aquest apartat va adreçat a tots aquells professors que vulguin fer servir aquest programa. Primer de tot hauràn de registrar el programa i, per això, hauran d'anar a la pàgina Web de Hot Potatoes, i omplir un formulari, on gratuïtament se'ls hi proporcionarà un nom d'usuari i una contrasenya que se'ls enviarà per e-mail. Aquest pas en convenient dur-lo a terme ja que, d'aquesta manera, se'ls tindrà informats de les actualitzacions que es realitzin en aquest mateix programa. A més, si no ho fan, el mateix programa no tindrà una funció completa i hauran limitacions com el número de preguntes que es poden posar en un exercici, etc.

Aquest programa, a més compta amb cinc components dintre d'ell, els quals són:


1. JBC: crea exercicis d'elecció múltiple, on cada pregunta pot tenir tantes respostes com nosaltres volguem i qualsevol nombre d'elles pot ser correcta. En resposta a cada resposta del propi alumne, se li dóna a aquest una retroalimentació específica i apareix el porcentatge de encerts cada cop que es sel·leccioni una resposta correcta. Tot i així, tant en JBC com en la resta dels programes que citarem, es possible incloure una lectura que l'alumne realitzarà abans de realitzar els exercicis.

2. JCloze: genera exercicis d'omplir els buits. Es pot posar un número limitat de respostes possibles correctes per a cada lloc en blanc i, el mateix estudiant, pot demanar ajuda si té dubtes i se li mostrarà una lletra de la resposta correcta cada cop que apreti el botó d'ajuda. Una pista específica pot ser també inclosa per a cada lloc en blanc. El programa permet posar els llocs buits en paraules sel·leccionades per l'usuari o fer el procés automàtic de forma que es generin llocs buits cada "x" paraules del text.

3. JCross: crea crucigrames, on pots utilitzar una quadrícula de qualsevol mida. Com en JQuiz i JCloze, un botó d'ajuda permetrà a l'estudiant sol·licitar una lletra en el cas de que la necessiti.

4. JMatch: crea exercicis d'emparellament o ordenació: una llista d'elements apareixen a l'esquerra (els quals poden ser images o textos), amb elements desordenats a la dreta. Aquesta aplicació pot ser utilitzada per a emparellar vocabulari amb imatges o traduccions, o per a odenar sentencies que formen una seqüència o una conversa.

5. JMix: crea exercicis de reconstrucció de frases o paràgrafs a partir de paraules desordenades. En aquesta aplicació es possible especificar tantes respostes correctes diferents com es vulguin basades en paraules i signes de puntuació de la frase base i, a més, es pot incloure un botó que ajudi a l'alumne amb la següent paraula o segment de la frase si ho necessita.


Reflexió personal: Aquest tipus d'activitat pot ser útil, tant en un context de classe com en un context d'un grup més reduit, ja que com hem vist, proposa diverses activitats per els alumnes amb les quals cadascú podria treballar una part del contingut escolar referent o treballat. Ens distingeix entre 5 tipus de components d'activitats amb els quals cadascun proposa el treball d'una activitat o una recerca diferents a realitzar, fent que el nen tigui diferents possibilitats per a escollir el tipus d'activitat i tema que vulgui tractar o hagi de tractar per a desenvolupar una de les seves capacitats evolutives del seu aprenentatge.

No hay comentarios:

Publicar un comentario